Kezdőlap Egyebek PIET Arion: “… mindig szól szívemben egyfajta zene…”

PIET Arion: “… mindig szól szívemben egyfajta zene…”

372
0

Interjú Piet Arionnal, a Bécsben élő, énekes-zeneszerzővel, dalszövegíróval

 

Aki megjárta a poklot, de a rajongói szeretet itt tartja nekünk

Az Alpok egyik meseszép országában derült először napfény arra a nagy énekestehetségre, akire felfigyeltek sokan, így én is. Hallgatom jelenleg a Bécsben élő ifjú sztár: PIET ARION dalait most is egy videómegosztón. Sajátjait és feldolgozásokat, felváltva. Utóbbiak nekem mintha többet adnának, jobbak, mint az eredetiek. A sztárságot nem magáénak valló őstehetségtől megtudhatjuk, hogy miért éppen az éneklésre talált rá? Mire vágyik? Mi az, amit meg szeretne osztani velünk? Ha fülünket kinyitjuk a HANGJÁRA, akkor elvisz egy érdekes, különleges helyre, ahol otthonra találhatunk.

 

Elvonulni mondjuk a természetbe vagy egy másik gyönyörű helyre, ahol otthagyhatod az összes negatív gondolatodat, félelmeidet és úgy érezheted, hogy újra élsz.
PIET ARION: “… az emberek azt mondják, hogy újra képesek átélni érzelmeket a zenémen keresztül, ez mind nagyon sokat jelent nekem….”/Fotó: Piet Arion

 

A tehetség, a vele született tehetség olyan mélyről jön, hogy sokszor elveszünk benne. Pedig egyikünket sem ijeszt el/meg! Nem egy settenkedő, ólálkodó valami! Nem, erről szó sincs! Eleven, olyan, mint egy élő “valami”… sejt, amelyből kialakul a szövet, és fejlődni akar szervekké, szervezetté. Ha kis idő múlva megkapja azt, amire vágyakozik, ami szükséges az életben maradásához, kezd formálódni. Megszületik, megmutatja igazi arcát, mert ami benne van, nem akarja veszni hagyni! Elsősorban rajtunk múlik, mit kezdünk vele. Valakinél nem tör elő semmi, mert az önbizalom, az ősbizalom hiánya, meg egyéb okok riadót fújnak, állandóan lealacsonyítják az igazi énjét. A tehetség egyeseknél talán mázsás teherként hullhat a vállakra, nehéz hordozni, élni vele. Azért VAN, mert kezdeni kell valamit! Önmagában mit sem ér a tehetség! Ami ennek hangot, energiát ad, az a tett, tehát tenni is kell érte. Az Ég ugyanis megadja a lehetőséget, hogy kibontakoztassuk!

“OLTSD VELÜNK SZOMJADAT!”

Magazinunk anyagainak elkészítéséhez, oldalaink fejlesztéséhez támogatókat keresünk!

“KORTYOLJ BELÉNK!”

 

 

PIET bölcsője az Alpok

Az Alpok egyszerre gyönyörű és félelmetes magas hegyei között ringott bölcsője. Hiszem azt és biztos vagyok abban, hogy a rendkívül impulzív,  erős és pörgős személyiségéhez nagyban hozzájárult a hegyi élet is. Ugyanakkor lírai, romantikus énje sem alakulhatott volna ki, hiszen a a zene mellett a természet világa vezeti Őt az egység, a teljesség felé, ahogyan minket is! Csak akkor, ha képesek vagyunk ráhangolódni, rárezegni a hangjára, zenéjére. 

 

Liszt’s music pervades his great-grandson, Michael’s life

www.kultkocsma.hu

 

Futó Mária kozmetikus Földeák

 

Alapítók:

CSALA SÁNDOR BENJÁMIN/BENI

Visnyei Ferenc/Visó

Meghirdették a Versünnep 2024 eseménysorozatot

PIET: “Az éneklés egy folyamatosan változó folyamat…”

 

Hegyi gyermeknek tartja magát

PIET: Hegyi gyermeknek tartom magam, az Alpokban nőttem fel Ausztriában, Bécstől háromórányira. A nagyszüleim hagyományos népzenét játszottak, de a családomban senki sem zenélt, énekelt. Aki viszont megpróbálta, nem tudott megélni belőle. Éppen ezért családtagjaim nem jó szemmel nézték, ha valaki karrierként tekintett a zenére. Ezért próbáltam titkolni.

 

Rajongói támogatás

PIET: Amikor megmutattam valakinek a zenémet, úgy tűnt, senki sem értette, hogy mit is csinálok. Ezért sem kaptam semmilyen támogatást nagyon hosszú időn át. Csak később a rajongóimon keresztül. Ez is az egyik oka annak, hogy nem állok le a zenéléssel. Viszont gyakran, minden zeneszámnál felteszem magamnak a kérdést: „Ez lesz az utolsó? Vajon csinálok még újat?”

 

Gyergyói mese és néhány fényes gomb is befigyelt

 

Nem az énekléssel együtt nőtt fel

Nem az énekléssel együtt nőtt fel és sajnálatos módon nem is voltak énekórái azokban az iskolákban, ahova járt. Pedig nagyon kedvelte volna az ének tantárgyat. Nem is énekelt sokáig, csupán csak magának, mint ahogy a gyerekek is gyakran szoktak, amikor játszadoznak. Nem gondolta, hogy hivatásszerűen zenél majd. Nem tagadja: mindig is szeretett verseket és dalszövegeket írni.

 

 

Ami megérintette – Mariah Carey: „Through The Rain”

A „Through The Rain” című dal Mariah Carey-től nagyon megérintette. Nem véletlenül, hiszen rossz időszakon ment keresztül, amikor Mariah Carey mondhatni megmentette az életét, ezért is kezdte el énekelni ezt a számot. Így érthető is, hogy mindene lett ez a remekmű. Egy diák hangstúdióban vette fel, mert mást nem engedhetett meg magának. Nincs megelégedve a keveréssel, a hangzással sem. Azért fent hagyta (Sokunk örömére! Visó) a videót Youtube-on, mert több embert is megindított, ami egy jel volt, hogy ne adja fel. Igazából több klipben is láthatjuk PIET-et, még iskolás korában, de szerinte ma már nem ismernénk fel Őt, mert teljesen másképpen nézett ki. A zeneszámot Morisette Amon is csodálatosan lefordította. Tőle az „Akin Ka Na Lang” című zeneszámot énekelte el.

 

 

 

Visó: Kit neveznél meg énektanárodnak?

Whitney és Cissy Houston

PIET: Ha meg kellene neveznem egy énekest, aki a legtöbbet tanította nekem, akkor Whitney Houston-t mondanám. Ő volt a legnagyobb tanárom! Hallgattam a technikáját, miközben figyeltem mindenre. Talán sosem szerzem meg azt a pénzt, amiből zenetanártól magánórákat fizethettem volna. Természetesen kaptam néhány tanácsot a barátaimtól és más zenészektől is. Ezt azonban nem nevezhetjük énekóráknak. Így sosem tanultam meg igazán énekelni, csupán magamat tanítottam. Amúgy a kevert stílusú hangommal az énektanárok sem sokat kezdtek volna. Énekesként úgy gondolom, hogy folyamatosan hatást gyakorol rám sok zenész, akiket  szeretek. Mindegyiküknek más és más a stílusuk és technikájuk, ami inspirálhat, és ezáltal mindegyikőjük valahogyan egy idő után a tanárommá válik. Úgy gondolom, hogy Whitney-t a zenei háttere tette ilyen nagyszerű énekesnővé. Ha választhatnék egy énektanárt, akkor az édesanyját, Cissy Houston-t szemeltem volna ki, aki szintén énekelt Aretha Fanklin-nek. Énekesként ha hallgatom magam, azt hiszem, hogy rendben van a hangom. De aztán egy napon, amikor meghallom a hangomat egy felvételről, már másnak tűnik, mint ahogyan előtte. Megtanultam, hogy az, ahogyan énekelek és visszahallom magamat, az nem lesz ugyanolyan a felvételen. Rájöttem, hogyan énekeljek úgy, ahogyan szeretném, hogy hangozzon a felvételen, ami azért elég különös.

 

Kérjük, kövess minket ezeken a felületeinken is:

youtube.com/@kultkocsmamumag2597

Új dolgok, kísérletezés – mikrofonok

PIET: Az éneklés nem csak egyszerűen éneklés, hanem egy folyamatosan változó folyamat. Néhanapján úgy érződik, mintha az egészet újra kellene tanulnom a legelejétől. Szeretek kísérletezni és új dolgokat kipróbálni, mint például a mikrofonokkal. Szintén elég stúdió mikrofont vettem már kezembe és néhány teljesen másképp hangzik. Ezután pedig újra gondolom, miképpen szeretném hallani magamat azokon is.

 

A legjobb online kaszinó magyar játékosoknak

Visó: Milyen hangszerek rejtettek rabul, melyeken játszol?

Kedvenc hangszere a “kórus”

PIET: A filmes betétdalokat imádom a legjobban. Valami epikust, nagy zenekarral és kórussal. Kedvenc hangszeremnek a ”kórust” választanám. Amikor elragadott a szerelmem egy zenésszel, egyből gitárt ragadtam és egy kicsit a zongora is csábított. Utóbbit azonban nem folytattam és ezért sem vagyok olyan jó benne. Inkább dalszövegírásra szeretek koncentrálni és a zeneszámok ötleteire. Azután eléneklem az ötleteimet egy professzionális zenésznek és együtt összehozunk valamit. Mivel elég nyitott vagyok több műfajra és különböző zenékre is, sok dologban teszem próbára tudásomat. 

 

 

Visó: Szinte mindegyik videódban az arcodra van írva a szomorúság.

Szabadság, kaland és bulizás

PIET: Általában, inkább egy szomorú személynek tartom magam, azonban a „Teenage Storms” egy elég pozitív hangulatot sugárzott, amiről azt gondolom, hogy menő. Nem hittem, hogy ennyire pozitív lesz.  Emlék a fiatalságról és azokról a tinédzser napokról, amikor még gondtalanságról álmodoztunk. A világ kinyílt előttünk…  Arról az érzésről szólt, ami a szabadságot, a kalandot és a bulizást jelentette.

 

Megbecsülni minden apróságot

A sok szomorúság ellenére, amin keresztülment az életében, mindig jó fényben látja a világot és megbecsül minden apróságot. Tehát megtanulta a leckét, hogyan legyen boldog  az életben és mindent úgy becsüljön meg, ahogyan van. Ezért sem tartja magát egy igazán szomorú embernek, csak egy relatíve boldognak. PIET: “Főleg, ha már megjártad a legsötétebb és legmélyebb szomorúságodat, az életed legalacsonyabb pontján, mert akkor ezzel szemben már minden boldogabbnak tűnik.”

 

 

Általában, inkább egy szomorú személynek tartom magam, azonban a „Teenage Storms” egy elég pozitív hangulatot sugárzott, amiről azt gondolom, hogy menő.
PIET: “A „Teenage Storms” albumomnál minden zeneszám másféleképpen kel életre.”/Fotó: Piet Arion

 

PIET: “A jó énekesnél fontosabb a hangzás” 

Piet számára nem olyan fontos, hogy valaki jó énekes-e, inkább az, hogy miképpen hangzik. Csupán az, hogy valaki ki tud énekelni egy hangot, még nem jelenti azt, hogy az a hang kellemes is. Amit megtanult az énekléssel kapcsolatban az az, hogy mindenképpen pihenni kell és az szintén jót tesz, ha egy olyan környezetben, ami nem túl száraz. PIET: “A nedvesség jót tesz a hangodnak. Vagyis, ha egy olyan helyen dolgozol, ahol sokat kell beszélned és egy olyan helyen élsz, ahol nem gyakori az esőzés, akkor az elég nagy baj. Sok tényező hatással van a énekhangodra. Szerintem az egyik legfontosabb dolog, hogy végezz bemelegítést a hangoddal éneklés előtt és igyál meleg vizet!”

 

Saját zeneszámok írása

PIET: Még a feldolgozásaim előtt próbáltam saját zeneszámokat írni. Szeretem a saját érzelmeimet és stílusomat dalszövegbe foglalni, majd megzenésíteni. De sosem úgy álltam hozzá, hogy egy napon majd karriert építsek belőle.

 

 

Spotify:

open.spotify.com/intl-de/artist/7jGuWPK32h9A8errZefxV4

 

 

Csak szívből…

PIET: Csak szívből akartam csinálni. Továbbra is csak hobbiból zenélek. Miért? Sok ember, aki belépett az életembe az elmúlt évek során, már a menedzseremnek hívta magát és ígérgettek milliónyi dolgot, de a legvégén semmit sem adtak. Egy csomó zenét írtam már, amiket még senki sem hallott eddig, ezekkel pedig még tartozok egyelőre.

Zenei csatangolás – IVAN & THE PARAZOL – HOMOK A SZÉLBEN (LIVE @ BEMRAKPART 6)

Szupersztárként kezelték, de csak ígérgettek

PIET: Amint nőni kezdett a nézettségem a Youtube-on, pár zenész, akikkel együtt dolgoztam, szupersztárként kezeltek és extrém magasra emelték az áraikat. Pontosan ezért vált nehézzé, hogy kifizessek mindent és haladhassak előre. Még mindig küszködök vele. Úgy tűnt, minden nagyon sokáig elhúzódik. Akik támogatni akartak engem, azt akarták, hogy mindent irányíthassanak anélkül, hogy igazán ismernének engem. Vagy egyszerűen csak a zenszámaim jogait akarták megszerezni. Sok ember van, aki igazán nem is akart nekem segíteni, de a sikeremből részesülni akartak, amiért közben ők maguk nem tettek semmit. Ugyanígy vannak, akik le akarnak téríteni az utamról vagy csak össze kívánnak zavarni. Fontos, hogy sose veszítsem el magamat az ilyesfajta dolgokban. Máskülönben azonban már nem a szívemből zenélnék többé. Számomra pedig ez a legfontosabb. Ezt nem akarom elveszíteni. Amúgy meg miért is zenélnék, ha nem szívből jönne?

 

Nemcsak előadja a dalokat

PIET számára lételem a kommunikáció. Szeret énekelni, szöveget írni. Mindkettőben otthonosan mozog. Hallgatom a feldolgozásait, saját szerzeményeit egymás után, zsinórban. Most mindegyikről lehetetlenség lenne kérdezni, de egy közös dolog van bennük: szárnyal a dallamokkal, a szavakkal, sodorják előre. Nemcsak előadja a dalokat, hanem benne van teljesen, azonosul, él velük! Nem tagadom: egyszerűen az, amit tesz a hangjával, annyira lenyűgöz, hogy alig lehet megfelelő szavakat találni!

Instagram:   / pietarion  

Facebook:   / pietarion  

„Teenage Storms album – “Nem volt könnyű befejezni…”

PIET: Az utóbbi időben zenét, szöveget írtam, amiket még mindig nem adtam ki. Szeretném, ha  megismernéd az albumomat, a „Teenage Storms-ot”. Nem volt könnyű befejezni. Nagyon boldog vagyok, hogy végre mindenki meghallgathatja mindenféle zene streaming szolgáltatáson keresztül és Youtube-on is. Sokat jelent, amikor a rajongóknak tetszik.

 

PIET YouTube csatornája:

https://www.youtube.com/@PietArion

 

Visó: Miért „Teenage Storms”?

Viharos időszakok

PIET: Azért neveztem el „Teenage Storms-nak”, mert amikor elkezdtem dolgozni ezeken a zeneszámokon, még mindig csak egy tinédzser voltam. Sok viharos időszakon mentem keresztül az életben, főleg azokban az években. Viharos szerelmi kapcsolatok, a zeneszerzéssel kapcsolatos megpróbáltatások vihara, a túlélés vihara. A viharos otthonkereséssel és kérdések viharaival is  szembe kellett néznem. Nem volt igazán sok mondanivalóm azon az albumon és jobb szerettem volna másképp alakítani mindent, de pénz- és időhiány nem szólt mellettem.

 

Visó: Természetes, hogy a harmóniára törekszel.

PIET a harmóniát keresi 

PIET: A veszekedések és a harcok távol állnak tőlem, mert mindig is a harmóniára törekedtem. Úgy gondolom, hogy az embereknek többet kellene nevetniük. A kreatív szabadság egy zenész számára rendkívül fontos. Idő vagy pénz szűkében azonban gyakran nem biztosíthatod ezt. Különösen, ha azért kell fizess, hogy egy szakmabeli zenésszel dolgozhass együtt, akkor azonnal meg kell hoznod a felelős döntéseket! Nagyobb változtatásokra már később nem igazán lesz lehetőséged. Ami nem túl jó, ha egy zeneszám tökéletesítéséről beszélünk. Ez olyasvalami, amit meg kell tanulni, ahogyan az is szembetűnik, hogy nem mindenki teszi bele a szívét-lelkét a munkába úgy, mint mondjuk te magad.

 

 

A sok szomorúság ellenére, amin keresztülment az életében, mindig próbálja jó fényben látni a világot és megbecsül minden apróságot.
PIET: “Mintha szavakat adnék a néma kiáltásoknak és hangot az érzelmeknek.”/Fotó: Piet Arion

Visó: Mindig új zenészeket keresel?

Zenészek, videósok kerestetnek

PIET: Sűrűn keresek új zenészeket, akikkel dolgozhatunk új anyagokon is, és hajlandóak időt szánni rám. Bárki felveheti velem a kapcsolatot, hogy közösen zenéljünk. Mindig figyelem az új arcokat, akik hajlandóak lennének egy menő zenés videót felvenni nekem.

 

A rajongók imádják a dalait

Olykor elveszíti a motivációját, amikor teljesen magára van utalva és neki kell megcsinálnia mindent. Ugyanakkor csodálatosnak tartja, amikor a rajongók imádják a dalait. Számára ez jelent mindent.

 

Visó: A zene nálad óriási befektetést jelent. Miért pont zene?

“… valaki szeretni fog és hallgatni még 100 év múlva is…”

PIET: Olykor jönnek olyan napok is, amikor elgondolkodok azon, hogy miért nem fektettem be valami másba az időmet és a pénzemet? Miért pont a zenébe? Fogalmam sincs. Talán mert már nagyon korán megértettem, hogy senki sem él örökké. Én pedig mindig is csinálni akartam valamit, ami örökké fennmarad. Az életemben semmi sem tűnik álladónak. Úgy gondoltam, hogy nincs semmim a zenémen kívül, amit valaki szeret és hallgat még 100 év múlva is. Ez egy szép gondolat.

 

 

Visó: Mire törekszel az életben?

Amit szeretne PIET: Saját otthon, művészi szabadság, egyszerű élet és jó szívek

PIET: Egy napon szeretném, ha saját otthonom lenne, amit  annak is nevezhetek. Természetesen jó lenne, ha nagyobb művészi szabadsággal lennék felvértezve, hogy képes legyek egyszerűbb életet élni és ne kelljen a pénz miatt aggódnom. Legyenek mellettem zenészek, akiket igaz barátaimnak hívhatok, akik nem stresszelnek vagy nem helyeznek rám nyomást, valamint nem akarnak elkérni mindenért egy hihetetlen mennyiségű pénzösszeget. Szívesen látnám azokat, akiknek jó a szívük, megértők és empatikusak. Olyasvalakit keresek, akivel poén lenne újra zenét írni. Máskülönben nem szívesen tenném. Említettem korábban, hogy olyan ember vagyok, aki a belső békére és harmóniára törekszik. Nem szeretem a civakodásokat. És nem szeretem a kapzsi embereket. Nem szívlelem az igazságtalanságot. 

 

Visó: Mit vettél magadon észre, mi volt az, ami formált téged és megváltoztatott?

„The Other Side”: A körülmények helyekre vezetnek, a helyek pedig körülményekhez vezetnek”

PIET: Úgy gondolom, hogy leginkább más embereken keresztül tapasztaljuk meg a változást, illetve az életkörülményeink által. Egy idézet az egyik dalomból, a „The Other Side”-ból, így szól: “Circumstances lead to places and places lead to circumstances.“ [A körülmények helyekre vezetnek, a helyek pedig körülményekhez vezetnek]. Néha szerencsés lehetsz. De gyakran megeshet, hogy nem mindig adatnak meg neked azok a lehetőségek, amiket mások megkapnak. Azzal kell boldogulnod, amit az élet nyújt neked. Ami még megváltoztathat téged, az a párkapcsolat. Amikor menthetetlenül szerelembe estél valakibe és hittél benne, de kiderült, hogy nem az, akinek hitted. Hogy képes legyél elengedni valakit, akit szeretsz, mert elveszíted mindenedet amiatt az ember miatt és kénytelen vagy az utcán élni ezért egy rövid ideig. Úgy gondolom, hogy ezek azok a dolgok, amik a legjobban megváltoztathatnak. Nehéz a felejtés és a szembenézés velük kapcsolatban a jövőben, ha egyszer örök lelki sebeket okoznak. Amikor nem adhattam ki a zenémet hosszú időn át, az elképesztő fájdalommal töltött el. Úgy gondolom, hogy hamarosan felépülök. A legfontosabb, hogy tanuljuk meg, kik azok az emberek, akik nem tesznek jót nekünk és ismerjük fel az ilyen szituációkat.

 

 

Visó: Sokan kedvelnek téged, de nem mindenkinek tetszik az, aki, amilyen vagy! 

Nyitottság

PIET: Hosszú időn át nem is sejtettem, hogy a világon sokan kedvelnek engem. Ez szívmelengető. Nagyon rendes emberek léteznek, akikről nem is tudtam és hasonlóan gondolkodnak, mint én. Ez elképesztő. És egyre több ilyen embert ismerek meg. De ezt még mindig nehéz elfogadnom néha. Például, amikor közzétettem egy képet, ahol egy férfival csókolózok az Instagramon, azonnal veszítettem 300 követőt. Úgy gondoltam, hogy ezzel semmi baj nincs. A kép csupán egy csodálatos szerelemről szólt. Néhányan másképpen látták. Nagyon nehéz úgy élni, hogy nem lehetsz önmagad és nem élheted szabadon mindennapjaidat. Hálás vagyok azoknak a rajongónak a nyitottságáért és a szeretetéért, akik mellettem álltak. Közülük páran megosztották velem még az életüket is és valamilyen módon sokat segítettek nekem. Mindig buzdítanak, hogy maradjak erős. Én pedig ugyanezt adom vissza nekik!

Sötét hely

PIET: Az élet egy nagyon sötét helyként is megmutathatja magát és nehéz úgy boldogan élni, ha sok az akadály. Megtanultam, hogy félelmeink akár egy nehéz párkapcsolatban is kialakulhatnak, amelyek miatt számtalan nehézségen kell keresztülmenni. Igazából ott kellene lennünk egymásnak és sokkal jobban megosztanunk a másikkal az életünket. Akkor a végén nem tűnnének olyan sötétnek a saját pillanataid sem.

 

Visó: A harmóniáról volt szó. Most kicsit visszakanyarodunk ehhez a témához. Hogyan találod meg a békét és a harmóniát?

Több csend és természet

PIET: A nagyvárosi zűrzavar után, amit tapasztaltam, én már inkább vidékre vágyom, a városon kívülre, több csendre és természetre. Hiányzik a folytonos esős éjszaka a hegyekben, ami a kora reggeli órákig tartott. Békére és erőre lelek a természetben, amikor egyedül vagyok, sajnos kreativitásra nem, ami pedig főleg a szerelmi viszonyokból következik. Az „Other Side” című zeneszámomban arról énekelek, hogy olyan sok emberrel találkoztam már, hogy olyan, mintha én éltem volna meg azt a sok életet. Ez pedig így igaz.

Szerelmi viszonyok

PIET: Nagyon sok szerelmi viszonyt folytattam és rengeteg emberrel találkoztam. Egészen a szélsőségesen nárcisztikusoktól a szélsőségesen empatikus és megértő emberekig. Néhány párkapcsolatban teljesen elveszítettem önmagam. Láttam önzetlen embereket és olyanokat is, akiket tönkretett a drog. Még politikusokkal is randiztam, ahogyan munkanélküli szerencsejátékosokkal is. Olyannal is szerelembe estem, aki a heavy metal zenét szerette és tele volt koponyákkal az egész lakása. Együtt éltem művészekkel és megannyi különböző világot láttam. Emberekkel, akiknek mások voltak az érdeklődési köreik és a céljaik. Gyakran kérdeztem önmagamtól: Mégis ezek közül melyik világba tartozom? Úgy tűnt nekem, hogy egyszerre vagyok az összes és egyik sem. Ellenben, amit kerestem, az az igaz szerelem és biztonság, amit nehéz volt megtalálnom. Ugyanúgy, ahogyan olyan emberre is nehéz rátalálni, aki egyszerre empatikus, megértő és érzékeny. Ha nem tudtam valakit teljes szívvel szeretni, akkor nem működött a dolog.

 

 

A pénz sem adhat biztonságot

PIET: A pénz sem adhat biztonságot. Minél több pénze volt valakinek, akivel randiztam, annál kevésbé volt jó szíve, de hiányzott belőle az igazi szenvedély is az ágyban. Továbbá az a tapasztalatom, hogy azok, akik jó szakmai háttérrel rendelkeznek, nem akarnak egy náluk szegényebb emberrel összejönni, aki egy kevésbé tehetős szakmai háttérrel bír. Mondok egy példát, az orvosok szeretnek olyanokkal randizni, akik gyógyszerekkel foglalkoznak. Nehezen találsz olyan valakit, aki szerelembe esne egy takarítóval. Azok az emberek, akik “rangosabb szakmával” rendelkeznek, ebből az elvből adódóan sohasem lesznek szerelmesek egy “alantasabb” szakmával rendelkezővel, mert ezek az emberek nem tartoznak az ő világukba. Most tudnék más példákat is felsorolni, de szerintem érted, hogy mire gondolok. (Persze, hogy értem. Visó)

 

 

Arról az érzésről szólt, ami a szabadságot, a kalandot és a bulizást jelentette.
Piet számára nem olyan fontos, hogy valaki jó énekes-e, inkább az, hogy miképpen hangzik/Fotó: Piet Arion

 

Visó: Nem egyszerű olyan valakit találni, aki azért szeret, mert az vagy, AKI!

Az igazi szerelem

PIET: Találni valakit, aki tényleg azért szeret, aki vagy, egyáltalán nem egyszerű. Én nyitott voltam rá, hogy szerelembe essek bárkivel, az anyagi hátterüktől függetlenül is. Nem érdekelt a szakmájuk, csak jól ki akartam jönni velük. Eközben pedig folyamatosan az igaz szerelmet kerestem. Nem akartam még egy párkapcsolatot, ahol szomorú voltam vagy egyedül éreztem magam. Miközben keresgéltem, észrevettem, hogy az emberekben rengeteg az előítélet és nagyon magasak az elvárásaik azzal kapcsolatban, hogy kit szerethetnek és kit nem. Azonban még így is, hogy nem érdekelt, ki volt gazdag vagy szegény, vagy, hogy mit végeztek a megélhetésért, gyakran éreztem azt valamiért, hogy egyszerűen nem voltam elég jó. Nem ütöttem meg más emberek elvárásainak a szintjét. Mostanában  hihetetlen ötleteik vannak egyeseknek a párkapcsolatokat illetően, amelyek gyakran sosem válhatnak valóra és egyedül maradnak az életük végéig. Megpróbáltam Sikerült alkalmazkodnom és még lazábbra vettem a dolgot. Egy nárcisztikussal lenni azonban minden szempontból helytelen. Semmit sem csinálhatsz jól. Mindenért téged okol, még akkor is, ha te nem csináltál semmi rosszat. Ilyen párkapcsolatokban veszítheted el magadat igazán, vagy azt, ami igazán érdekelne téged. De ugyanígy elveszíted a jó dolgokat is, mert a nárcisztikusok ezeket is kritizálják. Ezért fontos, hogy felismerd ezeknek az embereknek a viselkedését és azt, amikor valaki nem illik hozzád. Amikor fiatal vagy és naiv, nem tudhatod, hogyan néz ki egy egészséges párkapcsolat és emiatt többször is megsérülsz ebben a korban. Amikor a szerelemért küzdesz, mindent megteszel érte, amíg rá nem jössz, hogy a saját boldogságod is ugyanolyan fontos.

 

 

Visó: Megélted a poklot elég rendesen, szerelembe estél olyannal, akit a drogok tettek tönkre.

PIET mindenét elveszítette egy emberért

PIET: Senkit sem kényszerítettem rá, hogy segítsen elérni a céljaimat. Természetesen mindig is reménykedtem abban, hogy valaki majd egy napon legalább elfogadja azokat. Szintén szerelembe estem valakivel, akiért mindent feladtam az életben, akit a drogok megbetegítettek. Hosszú sztori, de ez változtatott rajtam a legtöbbet. Évekig küzdöttem ezért az emberért. Már akkor is zenélni akartam, de minden pénzemet és erőmet abba fektettem, hogy segítsek rajta. A szülei már rég feladták és úgy tűnt, hogy nekem sem sikerül kihúzni a bajból. Hosszú és borzalmas pillanatokat éltem meg. Elveszítettem önmagam és mindenemet, amim volt. Mindent elvett tőlem és kiderült, hogy sosem szeretett igazán. Csak felhasznált engem a saját céljaihoz. Semmivel sem volt elégedett. Még csak meg sem köszönte. Sokat tettem érte, azonban semmit nem értem el. Majd legvégül megölte magát a drogokkal. Egy hónapig az utcákon éltem, amíg egy barátom  (hálás is vagyok neki ezért!) visszasegített engem az életbe.

 

Nehéz az elengedés

Fájdalmas az, amikor valaki nem áll még készen elengedni Valakit, a múltat. PIET is nagyon nehezen engedte el azt, amit megélt. Mindent és újból elölről kezdett, amit felépített. Hosszú időbe telt, mire túltette magát ezen az egészen. Ezért is írt egy nagyon szomorú albumot. Az ifjú tehetség reméli, hogy egy nap mindenki meg tudja majd hallgatni. 

 

 

Visó: Az elengedés nem lehet könnyű neked sem, de bízom abban, hogy hamarosan képes leszel rá!

A rajongók szeretete csodálatos

PIET: Remélem, hogy egy napon képes leszek rá elengedni a múltat és megjelentetnem ezeket a zeneszámokat. Ha ilyen hosszú időn át küzdesz valamiért, az idővel érződik a dalaidon és a személyiségeden… mintha kiégnél egy idő után. Eközben viszont a rajongók szeretete valami varázslatos, ami viszont előrevisz téged. Végül az, hogy elérd az álmaidat, nagyon sok időbe telhet, ha nem vagy hozzá elég erős vagy nincsenek meg a lehetőségeid rá. Hosszú időn át nem tudtam, hogy milyen hobbikat szeretek vagy mit csinálnék szívesen. Mert rájöttem: mindvégig csupán más emberek életét éltem. Tinédzserként még zsebpénzt se kaptam. Sosem volt lehetőségem kaját venni vagy kiválasztani, hogy mit egyek. Otthon pedig mindig csak egyfajta étel volt. Aztán messze kerültem az otthonomtól, mert az iskola ahova jártam, elég távol volt. A korai párkapcsolataimban lehetőségem nyílt máshol is aludni. Nem állt módomban jó ételeket venni, mert nem volt rá elég pénzem. Amikor kézhez kaptam az első fizetésem és bementem egy szupermarketbe, azt se tudtam, hogy mit vegyek. Nem tudtam, hogy milyen ételeket szeretek. Még mindig így érzek ma is. Tudom, ez furán hangozhat vagy tűnhet másoknak is, de amikor besétálok egy szupermarketbe, először mindig arra gondolok, hogy: „Vajon milyen kaját is szeretnék?”. (A „Through The Rain” című videódban láthatjuk is az iskolai életedet akkoriból.)

 

Visó: Láthatunk rólad régi videófelvételeket, amelyeken elég nehéz felismerni téged, mert ma már eléggé másképp nézel ki. Sokszor beléd kötöttek a suliban?

Lányok is alázhatnak meg srácokat

PIET: Sajnos igen, és ezt láthatod a videókban is részben. Nem tudom, hogy miért pécéztek ki. Talán mert én voltam a legfélénkebb. Nem csak srácok kötöttek belém, hanem csajok is. A tanárokban még csak a gondolata sem merült fel annak, hogy lányok is alázhatnak meg srácokat, egyszerűen nem ismerték el. Anno’ szemüveget kellett hordanom, ami mindig be volt törve azok miatt, akik megütöttek és elvették tőlem a sulis felszerelésem. A családom egyszerűen nem tudott folyton új szemüveget venni nekem. Javítgattam ragasztószalaggal, ahogyan azt a videóban is láthatod. Sokszor már annyira összetört a szemüvegem, hogy még a táblán lévő dolgokat sem láttam. Emiatt pedig még néhány tanár is belém kötött. Főleg ezek miatt és amiatt, hogy folyton ideges voltam, egyre gyengébben teljesítettem a suliban. Kétszer osztályt kellett ismételnem.

Az iskola néha börtön volt – mintha megerőszakoltak volna

PIET: Az iskola pont ezért érződött néha börtönnek a számomra. A tanárok mindig mondogatták, hogy a világ annyival borzalmasabban és kegyetlenebbül fog bánni velünk, és az iskola csupán erre készít fel minket. Az igazság azonban az, hogy az iskolán kívüli világ számomra egy gyönyörű helyet jelentett (akkor), ahol nem erőszakoltak meg mindennap a hatalmaskodó emberek. Az iskolán kívül legalább te választod meg a dolgaidat és elmehetsz, ha valaki szörnyen viszonyul hozzád. Ez pedig nem működik a suliban. Ott keresztül kell menned mindenen és naponta találkoznod kell ezekkel a borzalmas tanárokkal, akik semmit sem tudnak a valódi életről. A suliban be kell hódolnod és azt kell csinálnod, amit mondanak neked. Ebből a szempontból pontosan erre képez ki az iskola, mint fiatalt, hogy alárendeld magad másoknak. Aztán magaddal viszed ezt az első párkapcsolataidba és ott is ugyanígy alárendeled magad másoknak, de ez így helytelen! Sajnálatos módon azonban egyik tanár sem tanította meg, hogy ez milyen fontos. Nem az iskolában tanulja meg az ember a legfontosabb dolgokat az életben. Azt sem, hogyan legyél igazán boldog. A suliban csupán lehangoló engedelmességet találsz. Számomra a diákkorom volt a legrosszabb az életemben, mintha megerőszakoltak volna. Sosem éreztem úgy, hogy jó lennék bármiben is. Az, hogy rövid verseket tudtam írni, dalszövegeket és valamit, ami zenével kapcsolatos, azt éreztette velem, hogy olyasmit csinálok, amit senki sem vehet el tőlem. Valamit, ami csakis hozzám tartozik.

 

Visó: Melyik zene hatott rád kezdetben?

Mariah Carey, Whitney Houston és az ABBA vonzásában

PIET: Főképpen Mariah Carey zenéje, az olyan dalok, mint például: A „Can’t Take That Away”, az „Outside” vagy a „Through The Rain”, azok miatt is, amiket az imént mondtam. De persze ugyanígy Whitney Houston is az énekstílusa miatt. Ugyanígy nőttem fel az Abba-val is, amikor még nem volt semmiféle „Mamma Mia” film.

 

 

 

Visó: Szereted a filmzenéket.

 Ennio Morricone volt, aki érzelmileg megindította 

PIET: A melodikus zenék közel állnak hozzám. Talán meglepődnél, ha azt mondanám, hogy néhány zeneszerző is hatással volt rám a filmes betétdalaikkal. Így például Ennio Morricone, James Horner, John Williams még sokan mások munkáit is szeretem. Olyan filmes betétdalokat hallgattam, mint a „Gyűrűk Ura” vagy a „Titanic”. Az utóbbi a kedvenc filmem és annak a betétdalát szeretem a legjobban. Ugyanígy kedvelem a „The Diary Book” vagy a „Lopott Idő” betétdalát is. Ezekre hegyeztem ki fülemet a leginkább. A „The Body Guard” album Whitney Houston-tól például szintén része egy film betétdalának. Zeneszerzőként Ennio Morricone volt a legmegindítóbb érzelmileg. Ő nagyon sokat kísérletezett és új hangzásokat is kipróbált. Nagyon másképp közelítette meg a dolgokat és benne önmagamra ismertem. Sokan nem értették az ötleteit, egészen addig, amíg meg nem hallgatták a már elkészült darabjait.

 

 

Visó: Fontos számodra a kísérletezés, a művészi szabadság.

Kreatív szabadság

PIET: Mariah sokat kísérletezik és több dolgot is kipróbált már. Az ő énekstílusa és az, ahogyan a dalszövegeivel kombinálja azt, nagyon meg tud érinteni. Amennyiben valaki kreatív tud lenni és hajlandó új dolgokkal is kísérletezni, az szerintem szórakoztatóbbá és izgalmasabbá teszi a munkát. Ez a kreatív szabadság fontos egy művész számára, hogy tovább tudjon fejlődni.

 

Visó: Mikor jött el az a pillanat, amikor úgy érezted, hogy az életed erre az útra fog téged terelni, habár nem volt egyértelmű és könnyű sem?

Szabad választás lehetősége

PIET: Nem tudom, hogy az életem vett-e egy bizonyos fordulatot. Meg nem is a zenével, azt hiszem. Fogalmam sincs, hogy merre visz még a zene a jövőben. Talán sehová, még meglátjuk. Jelen pillanatban még mindig azokért a zeneszámaimért küzdök, amelyekről még nem hallottak. Ha ki tudnám adni azokat, akkor utána már többet tudnék mondani én is. Ahhoz, hogy egyáltalán az utamat járjam, szükségem lenne a szabad választás lehetőségére és rengeteg támogatásra. Máskülönben te is csak toporognál egy helyben. Remélem, hogy valaki tud majd segíteni a jövőben. Egyedül nagyon nehéz.

 

Visó: Nagyon érdekes, hogy nem sok idő elteltével, két zsenire is felfigyeltem szörfözős kedvemben: Dimashra, a kazak csodára és Rád. Elsőként őt fedeztem fel magamnak, majd téged! Az első szám, amit mindkettőtöktől hallgattam, az S.O.S volt. Semmilyen versengést nem vettem észre benned, mintha jóbarátok lennétek. Ami közös, az a rendkívül nagy alázat a zene, a közönség iránt és az a tehetség, amely mindkettőtökben elemi erővel bír! Sokszor, amikor néztelek titeket, hallgattam elképesztő hangotokat, az volt az érzésem, mintha nem is evilágiak lennétek! Ami közös bennünk is: Dimash szeretete.

 

DIMASH hangja – “… mint egy orgazmus…”

PIET: Hatalmas rajongója vagyok Dimash-nak. Úgy gondolom, hogy az egyik legjobb énekes, aki valaha élt. Számomra egyszerűen hihetetlen. Nagyon kedvelem és minden zenéjét meghallgatom. Elvisz egy fantáziavilágba, te pedig csak álmodsz. Már csak önmagában a beszédjének a hangja is hihetetlen számomra, még azt is mondanám rá, hogy olyan, mint egy orgazmus, a mély zengésével és csengésével. Ő nemzetközileg is ismert. Be kell illeszkednie, mint művész, hogy előadhasson Oroszországban és Kínában, de már szeretne alkalmazkodni a nyugati világhoz is, hogy előadhasson az Egyesült Államokban. Szerintem semlegesebbnek kellene lennie sokféle szempontból, ha azt akarja, hogy mindenhol elfogadják. Ami azt is jelenti, hogy nagyon sok kompromisszumot kell kötnie. A szíve Kazahsztánhoz tartozik. Azonban ahhoz, hogy többet kezdjen a zenéléssel, Los Angelesbe ment. Ennek eredményeképpen pedig belül megosztottá vált és eltávolodott a szülőhazájától. Ilyesmivel megbirkózni pedig egyáltalán nem könnyű feladat. Nagyon tisztelem őt ezért.

 

 

Visó: Az „SOS” zeneszámot mennyi időbe telt, mire elsajátítottad?

“SOS” franciául – Dimash-verzióban

PIET: Ez a dal franciául íródott, én pedig nem beszélek ezen a nyelven. Az anyanyelvem a német. Így meg kellett tanulnom franciául a zeneszám miatt. Nagyon tetszik az eredeti dalszöveg Luc Plamondon-tól. Annak érdekében, hogy értelmezzem a zenét, ahogyan Dimash tette, elsajátítottam az ő dalszövegét, ami meg lett változtatva és nem jelenik meg úgy ebben a dalban, mint az eredetiben. Beleraktam az eredeti dalszövegből is, azonban így meg nem tudnád úgy énekelni, mint Dimash. Ezért énekeltem inkább az ő verzióját. Ezért is hívtam a saját verziómat a Dimash-verziónak és nem Daniel Balavoine-verziónak. Elég sok rosszindulattal találkoztam, amikor elkészültem ezzel a feldolgozással. Ellenben nagyon tetszik ez a szám. Úgy gondolom, hogy az embereknek nem kellene összehasonlítaniuk két különböző művészt. Ez a mű az oka annak is, hogy sok új rajongó megtalált engem, akik aztán automatikusan elkezdtek Dimash Kudeibergennel összehasonlítgatni. Egy olyan korban élünk, ahol az emberek összehasonlítgatnak és kritizálnak, mert néhányuknak ez izgalmas lehet. Azonban sokkal jobb lenne, ha egyszerűen csak élveznénk a zenét. Úgy gondolom, hogy a zenekaros verzióval én is egy eléggé eltérő változatot készítettem. Először csupán egy zongora szólt akkorddal, majd az egész zenekar eköré igazodott. Ebben David Gerd Ogris segített nekem. Elképesztő a zenekarral, és vele a saját epikus verziómmá tudtam tenni ezt a művet. Az egyik nagy franciaországi rajongómmal – Yacine – tanultam meg franciául. Rendkívül figyeltem arra, hogy jól ejtsem ki a szavakat a dalszöveghez, mert egy fontos történetet mesél el. Felhívtam őt videóhíváson keresztül és elénekeltem neki a dalt újra és újra, ő pedig kijavította a kiejtésemet. Szóval, eltartott egy ideig, mire sikerült “magamévá tennem” az “SOS”-t.  A dal végén elég sok lett a kórusos rész is, ami inkább a háttérben hallatszik és ugyanazokat a hangjegyeket énekelték fel, mint én. Egy epikus filmes betétdallá kívántam tenni, ami nekem is tetszik.

 

Visó: Hogyan kezdődik nálad a zeneírás?

Szavak a néma kiáltásoknak 

PIET: Nagyon gyorsan ötletem támadhat. Sajnos többnyire nem a legjobb napjaimon és pillanataimban tör rám, hanem amikor éppen válaszokra várok. Olyankor, amikor éppen pozitívumot keresek a szenvedésben. Mintha szavakat adnék a néma kiáltásoknak és hangot az érzelmeknek. A „Teenage Storms” albumomnál minden zeneszám másféleképpen kel életre. A “Scheideweg” ötletét először németül írtam meg. Ez abban az időben volt, amikor nem tudtam, hogy angolul akarok-e zenélni. Ez csak úgy megtörtént, mert már írtam egy másik zeneszámot, amit már azon a nyelven énekeltem. Majd azt gondoltam, hogyha az Abba Svédországból származott és szintén nem angol volt az anyanyelvük, de én is szeretem a nyelvet, akkor miért ne próbálkozhatnék meg vele? Azonban sosem figyeltem a rímelő mondatokra. A tartalom fontosabb volt számomra.

 

 

Visó: „For A.F”?

Búcsúajándék a “Pillangónak” 

PIET: Gyakran írok egy hosszabb szöveget, de nem tartom meg az egészet. Pont, mint a „For A.F” zeneszámomnál. Számtalan szöveget írtam, de túl sok volt egyetlen dalhoz. A dal olyasvalakiről szólt, akit szerettem. Valakiről, akinek, nem voltam elég jó. Ez pedig elég vicces, mert az a srác, akibe beleszerettem, évekkel később megkeresett és újra találkoztunk. Akkor sem végződött happy enddel. Viszont az, hogy valaki számára ennyire különleges legyek, kissé meggyógyította a szívemet és a lelkemet. A múltban úgy döntött, hogy nem akar velem összejönni, mert összefutott egy gyönyörű sráccal, aki nálam fiatalabb volt és akkoriban érdekesebb is. Nekem tökéletesnek tűntek együtt. Arra gondoltam, hogy nekem ez miért nem járhat? Később azonban elmondta, hogy ez csupán a külvilág számára tűnt tökéletesnek, míg a valóságban egyáltalán nem volt igaz. Ő egy kalandor, aki nem tud egyhelyben ülni és nincs otthona. Ő egy pillangó, akit el kell engedni… és így tovább, amiről énekelek is a „For A.F” című számomban. Ahogyan leírom a dolgokat ebben, úgy egy csomó mindent el is mondok róla. Rejtett módon. Még azt is eléneklem, hogy honnan származik, ha elég jól figyelsz. A dolgok nem mentek jól köztünk, azonban úgy döntöttünk, találkozunk még egy utolsó alkalommal. Mondogattam már egy ideje neki, hogy zenélek, de sosem hallotta egyik zeneszámomat sem. Ugyanígy, több barátom sem tudja ezt, így ők sem hallottak tőlem egy dalt sem. Úgyhogy adtam A. F.-nek egy pendrive-ot, amire felvettem néhány dalomat, mint búcsúajándék. Azt akartam, hogy az elbúcsúzásunk után hallgassa meg. Ő azonnal meg akarta hallgatni, mielőtt elmentem volna. A „For A. F.” címűt is lejátszotta, ahogyan az „In My Dayream”-et is.. Azonnal megeredtek a könnyei és ez egy nagyon érzelmes pillanattá vált. Egészen addig egyetlen számomat sem ismerte. Sokáig mondogattam neki, de igazán sohasem tudta, hogy mit is csinálok a zenével. Nem szeretett engem annyira, mint amennyire én őt. Ezekkel a számokkal sikerült kifejeznem érzéseimet.  A végén szerettem volna kimondani „szeretlek”. Már nem szerettem és nem mondhattam neki. Talán Ő próbált szeretni. Az ilyen pillanatokban kérdezed meg magadtól, hogy: Mi a baj velem? Miért nem működhetett? Lehetséges, hogy egyszerűen csak ilyen az élet.

 

 

Visó: Sok dolgot a szívedbe zártál életedben, így ezek a pillanatok kikívánkoznak belőled: megjelennek műveidben, mint például a „In My Daydream”-ben is.

A szavak erőteljesek lehetnek

PIET: Az „In My Daydream” című zeneszámom arról szól, hogy erről a bizonyos személyről álmodsz és látod őt újra. Majd magaddal viszed ezeket a fontos pillanatokat, amiket együtt töltöttél vele és a szívedbe zárod örökké. Sokszor leírok szavakat, amiket J. K. Rowling mondott: A szavak erőteljesek lehetnek. Gyakran arra gondoltam, hogy rendben, talán nincs semmim az életben és nincs happy endingem, de legalább van néhány szavam, amiket leírhatok. Többnyire azonnal ötletem támadt egy melódiához. Mindent – amim csak van – beleteszek magamból egy dalba. Szövegeim valós eseményeken alapszanak. Gyakran próbáltam jobbá tenni ezeket a zeneszámokat az elrendezettségüket illetően és más zenészekkel együtt dolgozni, akik szintén hozzájárulhattak volna. Szerintem az Abba tagjai is hasonlót tettek anno’. Hosszú időn át igyekeztem jobbá tenni a műveimet, hogy megkapják azt az igazságos bánásmódot, azért a sok munkáért, amit beléjük fektettem. Sokat tanultam a folyamat alatt.

 

Buli és energia

PIET: Ezért is fejlesztettem a „My Party Track” című zeneszámomat. Imádom a dobokat és azt az érzést, amikor nagyon szeretnél bulizni, olyan sok energiát ad. Autókról is készítettünk felvételt ehhez a számhoz. Sok ember csak rázta a fejét és nem értette meg. Emlékszem, amikor a haverjaim felvettek autóval, csak azért, hogy bulizzunk egyet. Mindig is egy izgalmas pillanat volt ez a buli előtt. Ez az az érzés, amit a zeneszám és az autók hangjai jelentenek nekem. Van ennek egy bizonyos, hogy úgy mondjam: „Aufbruchsstimmung“ érzete. Ezt a szót még angolra se lehet lefordítani. Olyasmit jelent, hogy „most elmegyünk és jót mulatunk!”. Amikor szöveget írok, általában észreveszem, hogy sok olyan német kifejezés és szó létezik, aminek nincs angol megfelelője se. Ellenben, az tetszik az angolban, hogy egyszerű nyelv.

 

Visó: A My Party Track (Official Music Video). Kicsit megleptél ezzel a daloddal: csupa élet, pörgés, nem a megszokott lírai éned mutatkozik meg benne! Egy partira tévedünk, ahol nagy a nyüzsi, a zene, a szöveg elemi erővel tolja képét nekünk általad is! Amit érzek az új klipedben: itt annyira felszabadultnak tűnsz, mintha valami feloldódott volna benned. Ez is te vagy! Nagyon is AZ! Nagyon megtisztelnél, ha egy kicsit bemutatnád ezt a szuper dalt!

 

Tánc, buli, pörgés 

PIET: Az eredeti elképzelésem: egy autó lett volna, amit sajnos sosem tudtunk beletenni. A videót külön videós céggel készítettük el és ők is jöttek a saját ötleteikkel. Azonban gyakran azt kívánom, bárcsak jobban hallgattak volna rám. Ha azonban nem vagy elég kedves, akkor egyből rád kiáltják: „nehézkes” vagy, ezt azért nem akartam. Alapjában véve, szerintem ragaszkodj az alapelképzeléseidhez, azokhoz a dolgokhoz, amiket szeretnél, ahhoz, hogy meg is kapd őket. Rengeteg energiát fektetsz ezekbe, de még így is kompromisszumokat kell kötnöd. Egy dolgot legalább mégis elértem ezzel a zenés videóval, méghozzá azt, hogy vicces és rávesz arra, hogy táncolj és bulizz! A csaj és a srác tényleg igazi színészként szerepeltek a klipben. Nagyszerűek és viccesek voltak. Az ügynökség nem adta ki nekem az elérhetőségeiket, így nem tartom velük a kapcsolatot. Azt sem tudom, hogy tényleg tetszett-e nekik a zeneszám vagy kedveltek-e engem egyáltalán. Remélem, hogy igen! Ha megkeresnének, akkor megtisztelő lenne megnevezni őket a „My Party Track” videónál! Bécsben vettük fel a videót, ahol jelenleg is élek. Láthatsz benne olyan helyszíneket, ahol néha el szoktam sétálni. Az első jelenet Bécs központjában játszódik, a végén pedig láthatod a gyönyörű bécsi napfelkeltét. A köztes jeleneteket a „Gürtelnél” vették fel. Szóval, ott keveset látni Bécsből.

 

 

Visó: Edunak, kedves barátomnak, aki egyben a fordítónk is, nagy kedvenc száma a „Scheideweg”.  A metálzene nagy híve és mégis megfogtad Őt! Kit nem? Engem is! Mesélnél ennek születéséről is?

Döntést kell hoznod – Keresztutak 

PIET: A „My Party Track” után elkészítettem a „Scheideweg” című zenés videót. Teljes mértékben a saját koncepcióm szerint, amiért nagyon boldog vagyok.  Igazából egy nagyon bonyolult videó készült. Már évek óta gyűjtöttem hozzá anyagot, valamint imádom a time lapse (időmúlásos) videókat az esti nagyvárosokról. A „Scheideweg” egy német szó és sokkal többet jelent, mint az angol megfelelője, a „Crossroads” (keresztutak). Arról szól, hogy döntést kell hoznod. Ez a világ, amiben élünk tele van információval és impulzusokkal, ami valahogy mindig arra késztet minket, hogy csináljunk már végre valamit. Nem tudunk csendben maradni. Se kívül, se belül. Miért lehet ez? Mégis miért félünk attól, hogy egy kicsit megálljunk ebben a néha üres és értelmetlen forgószélben? Egyszerűen túl sok minden történik körülöttünk és emiatt nehezebben lelünk rá a belső békére. Valamint azért, mert legbelül valami folyamatosan mozgásra késztet minket. Azonban arra is kösztönözhet bennünket, hogy valami jóért küzdjünk és jót hozhassunk ki az egészből. Azért óvatosnak kell lennünk, hogy ne veszítsük el magunkat és jobban figyeljünk arra, mi az, ami beteljesíti az életünket. Szerintem sokan álmodoznak arról, hogy másfajta életet élnek, de egyszerűen nem tudnak kitörni vagy elmenekülni. Ezért is tartom fontosnak, hogy ha van egy párja az embernek, akkor ő ténylegesen a megfelelő ember legyen a számára. Máskülönben nem fog működni és csapdába esik. Egy munkahelyet könnyen otthagyhatsz és változtathatsz, de a körülötted lévő emberekkel már nem teheted ugyanezt. Úgyhogy, tényleg bölcsen kell megválasztanod a barátaidat és tudnod kell, hogy valóban igazak-e!

 

 

Visó: Hogyan töltöd az idődet, amikor nem zenét szerzel vagy dalszöveget írsz? Egyáltalán van időd magadra?

Fájdalmak és sírás

PIET: Sajnálatos módon, elég stresszes és nyomasztó dolgok történtek velem nemrég. Elég sok ”mentális erőszaktevést” is elkövettek ellenem bizonyos emberek. Olyan dolgokat, amikről nem beszélhetek. A  munkahelyemen és a zeneiparban is. Nincs mindig lehetőséged megvédened magad bizonyos emberektől. Teljesen mindegy, hogy mennyit tanultál a múltadból, egyszerűen nem lehetséges mindig. Ráadásul túldolgoztam magam, ami eléggé megbetegített. Meg kellett állapodnom, hogy mit tudok megtenni és mi az, amit meg kell tennem ahhoz, hogy túl legyek ezen az egészen. Amikor már teljesen lebetegedtem, muszáj volt leállnom. A túldolgoztatás miatt, ami stresszelt és fertőzéssel is járt, teljesen elveszítettem az egészségemet és a hangomat is. Nagyon rosszul éreztem magam. Egy szót se tudtam kiejteni sokáig. Se beszélnem, se megszólalom nem sikerült. Elképesztő fájdalmak kínoztak és sírtam. Az orvos azt mondta, hogy nem jól fest az egészégem. Lassan felgyógyultam azért és azóta sokkal jobban vigyázok magamra. Az utóbbi hónapokban visszanyertem a hangomat és egyre jobban tudok már beszélni is.

 

Visó: Egy olyan helyen láttad meg a napvilágot, ahol hegyek, madarak és folyók vesznek körül, amelyek megmutathatták neked a valódiságukat, gyönyörűségüket. Ezek inspiráltak téged bármilyen módon? Hallod legbelül a saját hangodat, a szíved hangját?

A muzsika hangja

PIET: Ismered a „The Sound of Music” (A muzsika hangja) című filmet? Úgy gondolom, hogy mindig szól egyfajta zene a szívemben, a hegyekről és a vidékről. Ha láttad a filmet, akkor tudod, hogy miről beszélek. A filmet a 60-as években forgatták Salzburgban. Például a park. Onnan pontosan ugyanúgy néz ki ma is, mint a 60-as években. Úgy fogod érezni magad, mintha “A muzsika hangja” című filmben lennél, amikor Salzburgban jársz. Mindössze háromórányira van Bécstől. Főleg, ha egy hegyvidékről származol, akkor hiányolod igazából őket ott, ahol egy sincsen. Persze Bécs körül is körbevesz a természet és hegyek is megmutatják magukat, de az egyszerűen másabb. Ez pedig azért elég vicces, hogy mindig hiányolsz valamit az életedből, azonban ugyanúgy vágyakozol is. Úgy gondolom, hogy szívesen élnék tenger vagy az óceán mellett és óriási lenne, ha minden nap láthatnám, hallhatnám a hullámverést. 

 

 

Visó: Jelenleg milyen álmaid várnak megvalósulásra?

 

Újra egészséges szeretnék lenni

PIET: Vannak álmaim. Oly’ messzinek tűnnek. Jelenleg csupán szeretnék újra egészséges lenni és reménykedem, hogy a jövőben megszabadulhatok minden mérgező embertől az életemben.

 

Visó: Hogyan tapasztalod meg az egyedüllétet?

Elvonulás a természetbe – otthonra találás

PIET: Nem mindig könnyű időt szánnom magamra. Ez sem jelenti azt, hogy ki is tudom kapcsolni az agyam. Szerintem fontos az, hogy csináljon valamit az ember, amivel képes megszabadulni a stressztől. Elvonulni mondjuk a természetbe vagy egy másik gyönyörű helyre, ahol otthagyhatod az összes negatív gondolatodat, félelmeidet és úgy érezheted, hogy újra élsz. Egy nagyon dolgos és elfoglalt pillanatodban, már terved is lesz rá, hogy miképpen tanuld meg újra elfelejteni ezeket a gondolatokat. Ahogyan azt is, hogy hogyan találj új helyeket, amik jó hatással vannak rád. Vagy ha létezik egy olyan hely, amit a sajátodnak nevezhetsz, az otthonodnak. Ami jelenleg még nekem nincs. Talán ez az álom valóra válik a jövőben. A rajongóim azt írták nekem, hogy ők a zenémen keresztül találják meg az otthonukat. Ez nagyon szívmelengető volt. Talán ezért is kezdtem el zenélni. Szóval, ha esetleg nem találnám meg az otthonomat, legalább mások rátalálnak. Talán a zene hazahozza őket is. Esetleg meggyógyítja a szívüket vagy visszahoz egy számukra elveszett érzést. Vagy amikor az emberek azt mondják, hogy újra képesek átélni érzelmeket a zenémen keresztül, ez mind nagyon sokat jelent nekem.

 

PIET a Fény mások számára

Valaki egyszer azt írta Pietnek, hogyha az élete annyira sötét, hogy nem látja benne a fényt, akkor talán Ő a fény mások számára. Ez pedig gyönyörű érzés Pietnek és a rajongóknak is.

 

“lelki meztelenség”

Nem ma kezdtem az újságírást, azonban életem első, legőszintébb interjúját adom most közre neked: tisztán, pőrén, minden sallang, póz, perszóna nélkül. PIET ARION EGY IGAZI LÉLEK! A “lelki meztelenség” itt áll előtted! A hihetetlenül tiszta lélek arca azonban kéri, hogy tekintsd meg ŐT! Nézzél rá, vizsgáld meg szavait, gondolattengerét, dalszövegeit, hangján keresztül rezdüléseit! Számomra az is érdekes és meglepő, hogy nincsenek nagyra törő tervei, céljai, csupán egyszerű életet szeretne! Amúgy meg álmodhatna, vágyhatna nagyobb dolgokat is, mert minden adottsága, képessége megvan hozzá! Egy nemes jellem hagyta most itt nekünk csodálatos szívét és lelkét! Személyisége csak általad tud fejlődni, épülni! (Megsúgom: fordítva is igaz! 🙂 Óriási hitet, erőt, energiát adhatsz neki, hogy élni tudjon képességeivel, zseniségével, mert ráadásul mindent visszaad neked, kamatostul! Odaadja ÖnMAGát, lelkének örömteli, ugyanakkor legbánatosabb aspektusát is! Ettől Ő az, Ő AZ, AKI: PIET ARION.

 

 

Egyszerűen túl sok minden történik körülöttünk és emiatt nehezebben lelünk rá a belső békére. Valamint azért, mert legbelül valami folyamatosan mozgásra késztet minket.
PIET: “Mégis miért félünk attól, hogy egy kicsit megálljunk ebben a néha üres és értelmetlen forgószélben?”/Fotó: Piet Arion

A SZERETET ARCA

A napokban rakta fel csatornájára a This Christmas Feeling című dalát. Ebben aztán megviláglik szépséges arcán keresztül a VILÁG ARCA is! A SZERETET ARCA!  Azt a szeretetet, amire Ő és mi is vágyunk, bizony nem csak ilyenkor kellene átélni, megélni, ÁTADNI, hanem minden EGYES pillanatunkban! Ebből az egész imából semmi más nem derül ki számomra, mint az, hogy a szeretet, szerelem nélkül mit sem érünk!

 

Elcsendesedés

Az elcsendesedés legszentebb óráiban ennek a dalnak minden hangulatát, rezgését is magamévá tettem. Talán Te is?

 

Kedves Látogató, PIET!

Kívánom, hogy  a “karácsonyi fények” soha ne aludjanak ki szívedből! Ragyogj e csodás fényességben az év minden egyes pillanatában! Lelkünk vásznait pedig fesd minél színesebbé! Hirdesd a békét, a harmóniát és a SZERETETET Embertestvéreidnek!

Amen!

Örök hálával és öleléssel:

Visó

Angolra fordították:

Egy építóipari cégnél dolgozik
ÉLŐ ESZTER

 

 

EDU angolt tanít, szereti a fizikai munkát, testedzést
Szuromi Erhard kollegánk

 

 

 

Visó, a kultkocsma.hu egyik alapítója
Visó/Fotó: Mihály István

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét