Kellően sokkolóra sikerült Pálfi György legújabb filmje a Mindörökké. Az orosz-ukrán helyzet erőteljesen ráhelyezi a bélyegét a bemutatóra, így a megtekintése csak különösen erős idegzetűeknek ajánlott. Tar Sándor El valahová című novelláját adaptálta a rendező egy merően új megközelítésből. A forgatókönyv Pálfi György, valamint Ruttkay Zsófia munkája.
A történet szerint a közeljövőben járunk Magyarország egyik peremvidéki falujában. A Polgár Tamás által játszott Ocsenás egy katonai kórházban lábadozik, amikor a falu fölött szétlőnek egy utasszállító repülőgépet.
Már ez a nyitójelenet is sokkoló lehet, félelmetes látványt nyújt a darabjaira hulló repülőgép, de ha ez nem lenne elég, akkor tanúi lehetünk, hogyan landol a gép berendezése, az utasok egy része, valamint a csomagok is.
Itt kapcsolódik be a főhősünk a történetbe, aki fegyverrel járja az utcákat. Elsőre bár agresszívnak tűnhet a megjelenése, de egy segítő figuráról van szó. A helyi kocsmában összeismerkedik a Béressel, akit Menszátor Héresz Attila kelt életre, valamint az ő sérült asszonyát is megismeri Margitkát, akit Ubrankovics Júlia játszik.
A történet előrehaladtával kialakul egy nagyon furcsa szerelmi háromszög köztük, ami egyes jelenetekben megrázó is lehet.
A film szürreális látványvilága végig lenyűgözheti a figyelmünket, megdöbbentő, de valahogy így képzelném el Magyarországot egy háború sújtotta környezetben.
Sérült emberek, kilátástalan sorsok, romos épületek, ezek mind remekül lettek ábrázolva, Dobos Tamás operatőr munkájának is köszönhetően.
A mélyszegénység bemutatását felerősíti a disztópikus jövőkép, a háborús helyzettel kölcsönösen kiegészítik egymást. Minden egyes jelenetben láthatjuk, hogy milyen a már lepusztított világ és mire képes a háború.
Megszűnt a pénz, cserekereskedelem van, nincs áram és középkori körülmények között élnek az emberek.
A színészek játéka is kiemelkedőre sikerült, az egyik legerősebb jelenet, amikor az Ocsenás elmeséli a kocsmában, hogy lelőtt egy embert.
A Mindörökkében megvan minden, ami Pálfi György korábbi filmjeire is jellemző volt.
Sikeresen sokkolja a nézőt, próbál valami újat mutatni, ami sokaknak nehezen lesz befogadható, de a művészfilmek rajongói egy újabb gyöngyszemre találhatnak.
Mátó Gábor