Tíz fiatal magyar tervező mutathatja be munkáit a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) Budapest Select ernyőmárkája alatt a csütörtökön megnyílt Maison&Objet szakvásáron Párizsban – tájékoztatta az MDDÜ az MTI-t.
FORRÁS: MDDÜ
Az ügynökség közleménye szerint a szakmai zsűri által kiválasztott formatervezők a magyar dizájn bútoripari, lakberendezési és világítástechnikai újdonságaiból és kerámiáiból adnak egyedi ízelítőt a Signature Hallban.
A 70 négyzetméteres kiállótérben látható tíz magyar formatervező darabjai, amelyből öt az MDDÜ design LAB programja során készült, a Budapest Select standon mutatkoznak be.
Az idei stand ötletes térelválasztó megoldásokkal, funkcionálisan különíti el a teret, így még inkább előtérbe helyezi, kiemeli és érvényesülni hagyja a különleges dizájntárgyakat – olvasható a közleményben.
A stand része egy dedikált virtuális sarok, ahol kihelyezett VR-szemüvegek segítségével nyerhetnek bepillantást a látogatók az öt nemzetközi díjat nyert 360 Design Budapest kiállítás digitális tereibe. A Budapest Select stand mellett, a szakvásárral egy időben az MDDÜ első design LAB inkubációs programjában résztvevő hét tervező-gyártó páros szériaérett alkotásai a Paris Design Week egyik hivatalos helyszínén, a Valorisation de l’Innovation dans l’Ameublement (VIA) és a Le French Design Galerie – francia dizájnintézet – épületében mutatkoznak be.
Ebben az évben szeptember 13-ig rendezik meg a Paris Design Week központi eseményének számító Maison&Objet nemzetközi dizájnvásárt, amelyet Európa három legmeghatározóbb belsőépítészeti rendezvényének egyikeként tartanak számon. Az ötnapos esemény közel 100 ezer főt vonz évente, nagy részben viszonteladókat, gyártókat és forgalmazókat, akik kifejezetten az új márkák felfedezése miatt érkeznek.
“A Maison&Objet kiváló lehetőség arra, hogy a magyar formatervezők felkeltsék a külföldi megrendelők érdeklődését és ezzel megalapozzák a nemzetközi piacra lépésüket” – idézi a közlemény Bata-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját, aki szerint az idei kiállítás különösen fontos lehetőség az ügynökség számára, hiszen hosszú idő után ismét személyesen mutatkozhatnak be a magyar tehetségek a nemzetközi szakma előtt, így olyan értékes kapcsolatokra tehetnek szert, amelyekre akár a későbbiekben is építhetnek.
Mint Bata-Jakab Zsófia hangsúlyozza, a rendezvény új távlatokat nyit a résztvevő formatervezők előtt, amelynek köszönhetően nemcsak ismertségük tekintetében tapasztalhatnak pozitív változásokat, hanem az exportból származó bevételüket is növelhetik. “Ezeket a folyamatokat ügynökségünk egy helyszíni sales munkatárssal is segíti” – hangsúlyozza az MDDÜ vezérigazgatója.
Az MDDÜ idén ősszel a Fashion & Design Autumn rendezvénysorozat keretében a divatot és dizájnt, az inspirációt és a kreativitást állítja főszerepbe.
A kreatívipar iránt érdeklődők egyebek mellett megismerhetik a hazai, a V4-es, illetve a nemzetközi divat- és formatervezőket, valamint a kreatívipari gondolkodókat, szakértőket.
MTI